26 Mart 2010 Cuma

Mutabakat’ masalı - Murat Belge - Taraf Gazetesi

Mutabakat’ masalı - Murat Belge - Taraf Gazetesi

Gazetecilerin paralı ajanlık kavgası - Neşe Düzel - Taraf Gazetesi

Gazetecilerin paralı ajanlık kavgası - Neşe Düzel - Taraf Gazetesi

‘İRTİCA’ ZIRVASI ARTIK BİTMELİ - GAZETE YAZARLARI - HABER - STARGAZETE.COM

‘İRTİCA’ ZIRVASI ARTIK BİTMELİ - GAZETE YAZARLARI - HABER - STARGAZETE.COM

ÇARŞAF ÇARŞAF EZBERLER - GAZETE YAZARLARI - HABER - STARGAZETE.COM

ÇARŞAF ÇARŞAF EZBERLER - GAZETE YAZARLARI - HABER - STARGAZETE.COM

Yazarlar - MÜMTAZ'ER TÜRKÖNE - Anayasa bazen anayasa değildir

Yazarlar - MÜMTAZ'ER TÜRKÖNE - Anayasa bazen anayasa değildir

Yazarlar - HÜSEYİN GÜLERCE - İktidar, muktedir olmak isteyince paniklediler

Yazarlar - HÜSEYİN GÜLERCE - İktidar, muktedir olmak isteyince paniklediler

Büyük değişim - Ahmet Altan - Taraf Gazetesi

Büyük değişim - Ahmet Altan - Taraf Gazetesi

MİT, 2003 bombalamalarında ‘Balyoz’u mu işaret etti - Alper Görmüş - Taraf Gazetesi

MİT, 2003 bombalamalarında ‘Balyoz’u mu işaret etti - Alper Görmüş - Taraf Gazetesi

Yargı kendine baksın... - Ahmet Altan - Taraf Gazetesi

Yargı kendine baksın... - Ahmet Altan - Taraf Gazetesi

Yazarlar - İHSAN DAĞI - Bunlarla uzlaşmak mümkün mü?

Yazarlar - İHSAN DAĞI - Bunlarla uzlaşmak mümkün mü?

Taha Akyol - Haksız eleştiriler - Milliyet.com.tr

Taha Akyol - Haksız eleştiriler - Milliyet.com.tr

Yazarlar - MÜMTAZ'ER TÜRKÖNE - Bediüzzaman

Yazarlar - MÜMTAZ'ER TÜRKÖNE - Bediüzzaman

Bediüzzaman Said-i Kurdî - Orhan Miroğlu - Taraf Gazetesi

Bediüzzaman Said-i Kurdî - Orhan Miroğlu - Taraf Gazetesi

Sabah - ENGİN ARDIÇ - Geri kalmadı, geri bırakıldı

Sabah - ENGİN ARDIÇ - Geri kalmadı, geri bırakıldı
Eski Diyarbakır Ticaret ve Sanayi Odası Başkanı Mehmet Kaya söyleyince uyandım...


Diyarbakır, 1923 yılında, yani cumhuriyetin hemen başında, Türkiye'nin üçüncü büyük ticaret ve sanayi kentiymiş!

Yok, ikinci Ankara değil, Ankara o zamanlar bir köy irisi...

İkinci olarak İzmir'i sayıyor herhalde ama 1922 yangınından sonra İzmir'de ne ticaret ne de sanayi kalmıştı...

Ticaret yapacak adam mı kalmıştı? Bir kısmı öldürülmüş, bir kısmı kaçmış, kalan da "mübadeleyle" gönderilmişti.

İzmir, bitmişti. Mahvolmuştu. Uzun süre de kendine gelemedi. Ancak otuzlu yıllarda, o da yangın bölgesine yani esas olarak Ermeni mahallesine kurulan "fuar sayesinde" kıpırdanmaya başladı. Fakat eski görkemine, eski canlılığına da hiçbir zaman kavuşamadı. Bugün, ne kadar gelişirse gelişsin, taşradır.

CHP'ye ilk muhalefet bayrağının niçin Ege bölgesinde açıldığını, Serbest Fırka'nın ve onun mirasçısı Demokrat Parti'nin niçin İzmir çevresinde serpilip geliştiğini sanırsınız? Halk, 1930 yılında, Serbest Fırka'nın başkanı Fethi Bey'e "kurtar bizi bu mutemetlerden, kurtar" diye niçin haykırıyordu? Bürokrasi diktası, İzmir'i bitirmekle kalmamış, üzerine bir de lök gibi çökmüştü.

Meğer Diyarbakır da öyleymiş.

Biz Diyarbakır'da hiçbir zaman hiçbir şey olmadığını sanırdık.

Bölgenin yıldızıymış. Cumhuriyet yönetimi tarafından çökertilmiş.

Mardin'de meşrutiyette yılda 130 bin top kumaş işlenirmiş...

Cumhuriyette 3 bine düşmüş!

Çünkü "komşularla sınır ticareti" yasaklanmış.

Öyle ya, Halep'e, Şam'a, Musul'a, Kerkük'e, Bağdat'a mal gönderirken, artık gönderemiyorsun... Çünkü düne kadar senin toprağın olan yerler artık yabancı ülke... (Edirne'nin "sönmesi" ve bir daha kendine gelememesi de bu yüzdendir. Rumeli gidince Edirne de bitmiştir.)

Oralar hem yabancı ülke olmuş, hem de tu kaka... Asla ilgilenilmemesi gereken, sırt çevirilmiş bölgeler. İki binli yıllara kadar dönüp de bakmamacasına...

Sınıra mayın döşüyorlar, kaçakçılık da yapamıyorsun kolay kolay. (Kaçakçılık, "otarşi" yani kendi içine kapanma politikan yüzünden, ithalat yasağından dolayı, o taraftan bu tarafa, Halep'ten Nizip'e, Birecik'e doğru işliyor.)

Malını nerene sokacaksın? İstanbul'a hiç ulaşamıyorsun.

Dokuma tezgâhlarını kapatacaksın.

Köyleri boşaltıyorlar, hayvancılık da ölüyor.

Bu insanlar seksen yıl boyunca aç açına geziyorlar... Her iki çocuktan biri okula bile gidemiyor.

Dayanamayıp isyan edince de canlarına okuyorsun!

Güneydoğu Anadolu'ya "geri kalmış bölge" denir.

Lütfen bu deyimi "İsmet Paşa politikaları yüzünden geri bırakılmış" olarak düzeltiniz.

Sonra da merak ediniz bakalım, CHP Fırat'ın doğusunda niçin yoktur?